giovedì 18 novembre 2010

Biscuiti fara gluten

Daca la inceput,acum un an, cand am aflat ca trebuie sa elimin glutenul din alimentatie...cel putin pana cand reusesc sa fac esofagoscopia...nu stiu cum (ca e prea greu:P)...(pe care inca nu stiu cand voi reusi sa o fac deoarece alaptez si nu cred ca este indicat sa o fac) mi se parea ceva imposibil de realizat,acum pot afirma ca m-am obisnuit si nu mi se mai pare chiar atat de greu.Asa ca trebuie sa imi fac si pentru mine ceva dulce...si am descoperit multe blog-uri a persoanelor care se confrunta cu asemenea situatie sau au in familie membri.Asa ca se trecem la treaba.Acesti biscuiti sunt buni si pentru cei care nu au probleme cu glutenul, deoarece sunt foarte fragezi si buni.

Ingrediente:
  • 250 g faina de orez (fara gluten)
  • 25 g amidon de cartofi (fara gluten)
  • 90 g unt
  • 120 g zahar (mi se par exagerati de dulci asa,eu am pus doar 80 g)
  • 1 ou
  • 1 galbenus
  • jumatate pliculet de praf de copt (special fara gluten)
  • coaja de lamaie (optional)
  • coaja de portocala optional)

Puteam sa-i dau cu zahar pudra,insa sa nu exagerez cu dulcele...


Se amesteca zaharul cu untul moale,

se adauga oul si galbenusul,


acestea sunt produsele folosite de mine, luate din farmacie sau de la raionul cu produse speciale fara gluten.Eu cumpar doar produsele pe care este scris "senza glutine" sau au semnul specific.


se pune faina de orez, amidonul, praful de copt si putina sare.


se pune aluatul intr-o folie alimentara si se da la rece pentru 30 minute.

Dupa ce a trecut jumatatea de ora, se intinde o foaie nu chiar subtire si se taie prajiturele cu ajutorul formei sau cu un pahar...orice.Se cunoaste diferenta de faina, din cauza asta se cam deformeaza.


se pun prajiturile pe hartie de copt,

si se dau la cuptor pentru circa 15 minute, la 180 grade.


Sunt buni buni,iar dimineata cu lapte sunt minunati.

Pofta buna !!!

2 commenti:

Mihaela ha detto...

buna,
mi se par interesanti acesti biscuiti si as dori sa-i incerc si eu. As vrea sa-ti cer voie daca as putea sa postez reteta (fara poze, pentru ca voi face eu altele cand voi prepara acesti biscuiti)pe blogul meu, mentionand sursa. E un blog cu mancare pentru bebe si acesti biscuiti sunt numa' buni, avand in vedere ca nu este foarte indicat ca un bebe sa manance cu gluten. Multumesc. Mihaela

Ana-Maria ha detto...

buna Mihaela.Sigur ca poti sa postezi reteta.Si sper sa fii multumita de rezultat,mie imi plac.