martedì 10 marzo 2009

Tort cu visine


Acesta este un tort simplu pe care il fac de multi ani.

Ingrediente:
  • 6 oua

  • 250 g faina

  • 250 g zahar

  • 1 pliculet zahar vanilat

Se separa albusurile de galbenusuri,apoi se mixeaza albusurile cu putina sare si se adauga zaharul, putin cate putin pana obtinem o spuma tare.Separat se amesteca galbenusurile cu putin ulei.

In compozitia de albusuri se adauga faina si galbenusurile.La sfarsit se pune si zaharul vanilat.

Se pune in tava de copt tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor la 180 grade pentru circa 30 minute.Se face testul cu scobitoarea.La mine s-a lasat putin blatul pentru ca am deschis usa cuptorului de mai multe ori:P



Dupa ce s-a racit blatul, se imparte in 3.


Pentru insiropat am amestecat apa, zahar si zahar vanilat.Nu am cantitati, am pus dupa gust.Se fierb toate pana se topeste zaharul, apoi se lasa la racit.Merge folosit pentru insiropat sucul de la compot.


Ingrediente pentru umplutura:

  • 250 g mascarpone

  • 200 ml smantana pentru frisca

  • zahar (dupa gust)

Am batut spuma frisca.Nu am folosit zahar pentru am luat smantana vegetala deja dulce.


Separat, se mixeaza mascarpone cu zahar,


se amesteca in mascarpone o parte din frisca batuta.Cealalta parte am pastrat-o pentru a imbraca tortul.


In compozitie am adaugat visine.

am amestecat totul,


am pus jumatate pe blatul insiropat,

apoi am repetat operatiunea,


la sfarsit am imbracat tortul cu un strat subtire de frisca.(cu partea pastrata mai sus, din crema cu mascarpone).


Pentru partea finala am batut alte 200 ml frisca in care am adaugat putin colorant alimentar albastru.

Nu ma pricep foarte bine la decorat,dar am incercat sa fac ceva frumos pentru sotul meu:D

La sfarsit am avut o mica problema, am topit putina ciocolata la microunde si cum am lasat-o cam mult:P si nu am avut rabdare sa o las sa se mai intareasca putin am incercat sa scriu asa si a iesit ce se vede:).Insa la gust a iesit foarte bun.
Pofta buna!!!

Nessun commento: